امروزه به دلیل افزایش هذینه سوخت و ترافیک های سنگین در شهر ها اکثر افراد برای رسیدن به محل کار خود به فکر وسیله نقلیه ای هستند که با هذینه پایین و در کمترین زمان ممکن بتوانند به مقصد خود برسند. یکی از این وسایل موتورسیکلت های درون شهری می باشد. امروز میخواهیم یکی از راحت ترین و کم هذینه ترین این موتورسیکلت ها را بشما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.
معرفی شرکت سازنده:
شركت ایران دوچرخ در سال 1349 به منظور تولید انواع دوچرخه و موتورسیكلت گازی و دنده ای با همكاری فنی و تجاری شركت های مشهور و بزرگ چون پژو فرانسه و یاماها موتور ژاپن تاسیس گردید.
عملیات ساختمانی و تاسیساتی و نصب ماشین آلات حدود 2 سال بطول انجامید و شركت از سال 1351 عملا بهره برداری از كارخانجات خود را در شهر صنعتی البرز واقع در نزدیكی قزوین آغاز نمود . كارخانجات شركت در زمینی به مساحت 80000 متر مربع واقع گردیده كه بر روی آن مجموعا 58000 متر مربع سالن و ساختمان های اداری و خدماتی احداث شده است و امروزه با داشتن پرسنل مجرب و متخصص و ظرفیت سالانه 125000 دستگاه انواع موتورسیكلت و 204000 دستگاه انواع دوچرخه ، یكی از بزرگترین كارخانجات تولید دوچرخه و موتور سیكلت در ایران و یكی از مهمترین صادركنندگان موتورسیكلت به كشورهای همسایه مانند افغانستان ، عراق و پاكستان می باشد . شركت ایران دوچرخ ( IRDOCO ) باداشتن واحد تحقیقاتی ( R & D ) و با استفاده از سیستم های كامپیوتری ، واحدهایی از قبیل بخش رنگ ، آبكاری ، آزمایشگاه فیزیك و شیمی و سه خط مونتاژ ، عملیات تولید انواع موتورسیكلت و دوچرخه را انجام می دهد.
شركت ایران دوچرخ بر اساس توانمندی های علمی و فنی صادركننده گواهینامه های كیفیت و استاندارد از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد به طوری كه امروز جوانان ایران نام ایران دوچرخ را مترادف با كیفیت ، زیبایی و استحكام می دانند.
آدرس شرکت:
کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج , سایت شماره2 گروه بهمن , طبقه سوم
آدرس کارخانه: قزوين ، شهر صنعتي کاسپین-بلوار شهید رجایی خیابان یکم
تلفن ها ی فروش:
02144904822
02144907491
02144907494
خدمات پس از فروش:
02144907485
02144907486
قیمت:
- 102.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در تهران
- 105.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در مشهد
- 103.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در قم
- 107.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در اصفهان
- 107.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در شیراز
- 109.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت ایران دوچرخ جی شش موتور توس
|
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک - SOHC - بالانسر |
Single-cylinder, four-stroke, SOHC, Balancers |
Engine Type |
حجم اتاق |
137.7 سی سی |
137.7 cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
54 * 57 میلی متر |
57 mm x 54 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
10:1 |
10:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
Elecrtic |
ignition |
گیربکس |
5 دنده |
5 Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
10.5 نیوتن متر/ 6000(R/دقیقه) |
10.5 Nm @ 6000 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
7.8کیلو وات / 8000(R/دقیقه) |
7.8 kW @8000 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان اسمی |
11 اسب بخار |
11 |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
10.4 اسب بخار |
10.4 |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
غوطه ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
CDI |
Starting method |
طول |
2020 میلی متر |
2020 |
L (mm) |
عرض |
750 میلی متر |
750 |
W (mm) |
ارتفاع |
1140 میلی متر |
1140 |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1290 میلی متر |
1290mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
130 کیلوگرم |
130kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
زوج کمک فنر |
Even shock absorbers |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
Disc |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز کاسه ای |
Drum |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
2.75x18 |
2.75x18 |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
100/90x18 |
100/90x18 |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
17 لیتر |
17 Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
2.25 لیتر در هر 100 کیلومتر |
2.25 Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
120 کیلومتر بر ساعت |
120 km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | 118 کیلومتر در ساعت |
118 km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | 99 کیلومتر در ساعت |
99 km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج آنالوگ الکترونیکی |
Analog Electric |
Dashboard |
رنگ بدنه |
آبی, سفید, مشکی, قرمز |
Blue, White, Black, Red |
Color |
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
بدون شک ایران دوچرخ V6 جزو یک از خوش استایل ترین موتور سیکلت های درون شهری موجود در بازار ایران است که طراحی آن دل هر علاقمند به موتورسیکلتی را می رباید و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارد.
زین ایران دوچرخ V6 نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین ترک بند حمل بار فلزی آن با روکشی از استیل برای حمل بار و سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک دستگیره نگهدارنه برای سرنشین دوم هم از آن میتوان استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد. جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های ایران دوچرخ SJ 140 نیز از نوع اسپیکی هستند این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین ایران دوچرخ V6 دارای باکی نسبتا بزگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت 17 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است. یک از ویژگیهای خوب باک این موتور مجهز بودن به سیستم فیلتر کاغذی بیرون باک نصب شده بر روی شیر بنزن می باشد که عمل پاک سازی بنزین را با بهترین صورت ممکن انجام داده و به همین دلیل کاربراتور کاملا تمیز مانده و عمر ژیگلور و سایر قطعات داخلی کاربراتور چندین برابر می گردد و به دلیل در دسترس بودن آن خارج از باک می توان به آسانی و بدون باز نمودن شیر بنزین از باک فیلتر را تعویض نمود.
سیستم الکترونیک و روشنایی :
IRDOCO JS140 (v6) بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 8 متر و با نور بالا حدودا 16 متر را روشن می کند واقعا برای یک موتور درون شهری بسیار خوب می باشد. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور همچون خیابان های شهر نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و اما نسبت به سایر رقبای خود بسیار بهتر درون تونل را روشن می نماید.
چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.
چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود با ظاهر موتور طراحی شده که در آن برای روشنایی از لامپهای رشته ای استفاده گردیده و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
ترمز های ایران دوچرخ SJ 140 نسبت به سایر رقبای خود از نظر کمی و کیفی ارتقا چندانی نیافته است ترمز های این موتور در جلو دیسکی بوده و در عقب از نوع کاسه ای می باشد که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد.
سیستم تعلیق و فنر بندی :
کمک های موتورسیکلت ایران دوچرخ V6 همانند رقبای از نوع ساده می باشد اما کاملا متفاوت، این کمک فنر ها بسیار نرم بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا می باشد و رانندگی را در سطح شهر های کشور که بسیار دارای چاله می باشد را دلپذیری کرده است. در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها به خوبی جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.
انجین این موتور مجهز به یک اگزوز تمام فلزی از جنس استیل بوده که به واسطه رنگ براق آن بسیار چشم نواز است. در انتهای اگزوز یک خمره مخروطی شکل قرار دارد که به دلیل حرارت بالای اگزوز و همینطور زیبا سازی آن به واسطه یک سپر تماما فلزی پوشیده از لعاب استیل مجهز گردیده است. میزان صدای ایجاد شده از این موتور بسیار کم است و در ترافیک های شهری اصلا متوجه نخواهید شد که موتور شما روشن است.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول موتورسیکلت ایران دوچرخ V6 کاملا آنالوگ بوده و از سه بخش تشکیل شده است بخش اول در سمت راست که دور موتور و نشانگر میزان حجم بنزین در باک است و قسمت میانی که نشانگر وضعیت دنده و دنده شمار و وضعیت فلاشر ها می باشد و در سمت چپ که نشانگر سرعت و مصافت شمار رقمی وجود دارد. بر روی فذمان این موتور سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در که شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشر ها است .
قدرت و شتاب:
موتور ایران دوچرخ جی شش دارای یک انجین تحت لیسانس شرکت یاماها کشور ژاپن با حجم اتاق احتراق واقعی 137.7 سی سی با توان 7.8 کیلوات و گشتاور 10.5 نیوتن متر که شتاب اولیه بسیار خوبی را به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و سیستم کاهنده آلودگی Euro 3 و سیستم استارت الکتریکی - هندلی و مجهز به بوبین غوطه ور در روغن با میزان مصرف متوسط اسمی سوخت 2.25 لیتر در هر 100Km می باشد.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور 11 اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد راننده و وزن موتورسوار قدرت واقعی آن 10.4 اسب بخار می رسد اما با توجه رده درون شهری بودن این موتور قدرت آن کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب 3% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاهش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این انجین بر خورداری از سیستم بالانسر می باشد که باعث می گردد در سرعت های بالا موتورسیکلت دارای حداقل لرزش ممکن را باشد.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور 10.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 24 ثانیه صورت میپزیرد. که نسبت به سایر رقبای خود بهتر عمل نموده و حدودا بین 4 الی 6 ثانیه سریعتر از سایر رقبا به حداکثر سرعت خود می رسد. حداکثر متوسط سرعت این موتور در جاده 99 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن در جاده با شیب 10% و وزش باد موافق 118 کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت واقعی این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 2.4 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 2.9 لیتر نیز می رسد و با یک باک با حجم واقعی 16.4 لیتری شما میتوانید باسرعت تقریبا 80 الی 90 کیلومتر در ساعت بیش از 500 کیلومتر را طی کنید.
کیفیت ساخت:
موتور ایران دوچرخ جی شش تحت لیسانس شرکت یاماها (YAMAHA ) با تکنولوژی و با استانداردهای بالا در چین تولید و به اروپا صادر می گردد. این مدل کلیه استانداردهای اروپایی موسوم به EEC را داراست. انجین این موتورسیکلت از نوع سی جی است که به لحاظ فنی از انواع انجین های (OHV(Over Head Valve می باشد که سوپاپ ها بروی محفظه احتراق قراردارند. از لحاظ ساختاری بین این نوع انجین ها تفاوتی وجود ندارد ولی کیفیت قطعات تشکیل دهنده انجین و مونتاژ آن بسیار می تواند در عملکرد مطمئن و کامل آن نقش داشته باشد.این محصول نسل آینده جدیدی از انجین های زنجیر تایم را دارا می باشد که باعث گریدیده با قدرت ، شتاب و سرعت بسیار بالاتر و در عین حال مصرف متعادل تر که ناشی از کیفیت بالای انجین آن می باشد را برخوردار گردد.
امتیاز قدرت 9
امتیاز شتاب 9
امتیاز کیفیت قطعات جانبی 8.5
امتیاز کیفیت قطعات انجین 9
ارزش خرید 9
امتیاز کل موتورسیکلت درون شهری IRDOCO JS140 (v6) بطور میانگین
از 10 نمره 8.9
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران
سلام V6 js140 مشکی دارم با کش پوسیده از کجا میتوانم باک تهیه کنم خیلی جا ها رفتم نداشتند ممنون میشم راهنمایی کنید
با شماره 09367147548 تماس بگیرید
سلام. وقت بخیر. موتور جدید xy150-10b efi که گروه بهمن عرضه کرده از نظر کارایی و کیفیت و تامین قطعات در بازار چطوره؟
اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نداریم
و چیزی که تحقیق کردم در بازار تقریبا 5 میلیون از نمایندگی ارزون تره آیا دلیلش به خاطر عدم شناخت برند هست یا دلیل دیگه ای داره؟ ارزش خرید 35 میلیون داره؟
سلام،به نظرتون خریدن موتور باکسر مدل ۹۷ سالم با ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد بهتره یا ایراندوکو نو مدل xy150-10b
موتور صفر
سلام میخواستم بدونم که ایردوکو 150 جدید موتور خوبیه میشه روش حساب کرد ؟
متوسط رو به پایین است
حتی برای مسافت های طولانی ؟ یا مثلا برای استفاده ییلاق
پیشنهاد میشود گزینه دیگری را بررسی کنید
سلام صفر وی۶ مدل ۹۰ پیدا میشه
از چه نظر
سلام وقتتون بخیر میخواستم یه موتور دسته دوم برای استفاده کاملا داخل شهری بگیرم، یک موتور تمیزی با کارکرد 6 هزار پیدا کردم که ایردوکو XY150-10b هست، همون مدل معروفی که فکر کنم از 95 توقف تولید شده از سمت ایران دوچرخ و انصافا خوشگلم هست. میخواستم ببینم توصیه به خرید میکنید یا به نظرتون گزینه مناسبی نیست؟
برای نیاز شما مناسب است
سلام. یک موتور وی6 مدل 95 پیدا کردم که همه چیزش سالمه بجز صدای زنجیر تایم ش که مثل صدای چلق چلق تا تلق تلق هست. از اونجایی که مدت ها این موتور رو داشتم و میدونم موتور خیلی خوبیه میخواستم بپرسم آیا خرید موتوروی6 150 مدل 95 که دچار این مشکل هست با قیمت 13تومن منطقی هست یا خیر؟ با تشکر
با توجه به توضیحات شما موتور مشکلی ندارد و زنجیر تایم همیشه با گرم شدن و در فصل های گرم دارای صدا است و این نقص یا ایراد نیست.
سلام من یه موتور v6۱۵۰دارم مدل 95. سر صب استارت میرنم چند لحظه دود ول میکنه ولی بعدش دیگه اصلا دود نمیده در ضمن روغن کم میکنه و موتورش صدای بدی میده شبیه به صدای انگشتی تق تق مشکش چیه هزینش چقده؟؟
دود ناشی از چند لحظه بودن مشکلی ندارد و به دلیل سرمای هوا است. اما روغن کم کردن با توجه به کل توضیحات شما نشان از تقلبی بودن روغن موتورهای استفاده شده توسط شما را دارد. صدای مطرح شده توسط شما دقیق نیست اما میتواند از دنده تایم باشد و حدودا 500 تا 800 هزار تومان خرج دارد
با سلام من v6 نیو دارم دوتا برچسب باکش رو میشه گیر آورد لطفا راهنمایی کنید مرسی
باید به مراکز طراحی و فروش شبرنگ خودرو مراجعه و تقاضای طراحی و چاپ کنید.
راهی هست که بشه سرعت موتور رو ببرم بالا تر؟
از بخش آموزش مطلب راه های افزایش سرعت موتورسیکلت را مطالعه کنید