معرفی شرکت سازنده:
گروه صنعتی پیشتاز موتور شامل پیشتاز موتور خراسان، پیشتاز موتور توس و پیشتاز موتور مرو فعالیت خود را با مدیریت ارزنده و تخصص مدار آقای احمد عرفانی با اتکاء به بیش از نیم قرن تجربه درخشان حاج ابوالقاسم عرفانی یکی از نامداران صنعت موتورسیکلت با انگیزه ایجاد رونق در این صنعت، حمایت از مصرف کنندگان، نیل به خودکفایی و ایجاد اشتغال آغاز نمود. پیشتاز موتور خراسان به عنوان نماینده انحصاری مونتاژ و عرضه موتور سیکلت ها ی روسی ایژپلانتا در ایران در سال 1373 تاسیس گردید ولی با توجه به دوزمانه بودن موتورسیکلت های ایژ و آلودگی بالای زیست محیطی این نوع موتورسیکلت ها علی رقم کیفیت بالای آن، مدیریت مجموعه آقای احمد عرفانی را بر آن داشت که در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حفظ و سلامت جامعه اقدام به تاسیس پیشتاز موتور توس در سال 1380 و تولید موتور های 4 زمانه نماید.
شرکت پیشتاز موتور توس دارای یک واحد تولید به مساحت 15000 مترمربع برای تولید و مونتاژ موتور سیکلت واقع در شهرک صنعتی ماشین آلات و فن آوری های برتر مشهد می باشد که دارای سالن تولید، انبار محصول، انبار مواد اولیه و لوازم یدکی و بخش اداری است. در حال حاضر این شرکت با بهره گیری از 150 نفر پرسنل متخصص و نیمه متخصص قادر به تولید سالانه 50000 دستگاه موتور سیکلت در یک شیفت کاری می باشد که با توجه به نیاز بازار تا 60 درصد قابل افزایش است. از محصولات تولیدی این شرکت می توان به انواع موتور های شهری با ظرفیت 125 سی سی، 150 سی سی و 200 سی سی، بدون کلاج با ظرفیت 110 سی سی و 125 سی سی، برون شهری 200 سی سی ، انواع موتورهای چهار چرخ، کالسکه خانواده و موتور های برقی اشاره نمود که دارای مدلهای بسیار متنوع، کیفیتهای ممتاز و استانداردهای اروپایی آلایندگی زیست محیطی یورو 3 می باشد. گروه صنعتی پیشتاز موتور به عنوان یکی از برترین برندهای کشور هم اکنون دارای بیش از 50 زیر مجموعه تولیدی بوده که انواع قطعات موتورسیکلت را با استانداردهای بالای کیفی تولید می نماید.
هدف عالی مدیریت ارشد گروه صنعتی پیشتاز موتور توسعه فعالیتهای شرکت در سراسر کشور با ارائه محصولات با کیفیت و منطبق با خواسته و نیاز مشتریان و در عین حال متمایز با سایر رقبا در یک فضای سالم رقابتی می باشد.
قیمت:
- 100.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در تهران
- 100.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در مشهد
- 101.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در قم
- 101.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در اصفهان
- 102.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در شیراز
- 104.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت پیشتاز موتور توس
|
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک |
Single-cylinder, four-stroke, |
Engine Type |
حجم اتاق |
124.1 سی سی |
124.1 cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
52.4 * 57.8 میلی متر |
57.8 mm x 52.4 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
9.5:1 |
9.5:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
Elecrtic |
ignition |
گیربکس |
5 دنده |
5 Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
9.65 نیوتن متر/ 7500(R/دقیقه) |
9.65 Nm @ 7500 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
8.22 کیلو وات / 8500(R/دقیقه) |
8.22 kW @8500 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان اسمی |
11 اسب بخار |
11.02 |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
10.1 اسب بخار |
10.4 |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
CDI |
Starting method |
طول |
2010 میلی متر |
2010 |
L (mm) |
عرض |
720 میلی متر |
720 |
W (mm) |
ارتفاع |
1110 میلی متر |
1110 |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1285 میلی متر |
1285mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
136 کیلوگرم |
136kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
زوج کمک فنر |
Even shock absorbers |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
Disc |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز کاسه ای |
Drum |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
2.75x18 |
2.75x18 |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
90/90x18 |
90/90x18 |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
12 لیتر |
12 Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
2.1 لیتر در هر 100 کیلومتر |
2.1 Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
140 کیلومتر بر ساعت |
140 km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | 118 کیلومتر در ساعت |
118 km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | 93 کیلومتر در ساعت |
93 km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج آنالوگ الکترونیکی |
Analog Electric |
Dashboard |
رنگ بدنه |
آبی, سفید, زرد, قرمز |
Blue, White, Yellow, Red |
Color |
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
دفترچه های راهنما:
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
بدون شک پیشتاز دی 4 جزو یک از زیباترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز است و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. رنگ بندی قرمز براق آن و یا زرد آن همگی به بهترین نحو ممکن جذاب هستند. کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارد.
زین پیشتاز دی 4 نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین ترک بند حمل بار فلزی آن با روکشی از استیل برای حمل بار و سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک دستگیره نگهدارنه برای سرنشین دوم هم از آن میتوان استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد. جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های پیشتاز D4 نیز کاملا دارای 5 پره ستاره وار هستند که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین پیشتاز جی 4 دارای باکی نسبتا بزگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت 12 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است. یک از ویژگیهای خوب باک این موتور مجهز بودن به سیستم فیلتر کاغذی بیرون باک نصب شده بر روی شیر بنزن می باشد که عمل پاک سازی بنزین را با بهترین صورت ممکن انجام داده و به همین دلیل کاربراتور کاملا تمیز مانده و عمر ژیگلور و سایر قطعات داخلی کاربراتور چندین برابر می گردد و به دلیل در دسترس بودن آن خارج از باک می توان به آسانی و بدون باز نمودن شیر بنزین از باک فیلتر را تعویض نمود.
سیستم الکترونیک و روشنایی :
Pishtaz D4 بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 8 متر و با نور بالا حدودا 16 متر را روشن می کند واقعا برای یک موتور درون شهری بسیار خوب می باشد. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور همچون خیابان های شهر نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و اما نسبت به سایر رقبای خود بسیار بهتر درون تونل را روشن می نماید.
چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.
چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود با ظاهر موتور طراحی شده که در آن برای روشنایی از لامپهای رشته ای استفاده گردیده و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
ترمز های پیشتاز D4 نسبت به سایر رقبای خود از نظر کمی و کیفی ارتقا چندانی نیافته است ترمز های این موتور در جلو دیسکی بوده و در عقب از نوع کاسه ای می باشد که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد.
سیستم تعلیق و فنر بندی :
کمک های موتورسیکلت پیشتاز جی 4 همانند رقبای از نوع ساده می باشد اما کاملا متفاوت، این کمک فنر ها بسیار نرم بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا می باشد و رانندگی را در سطح شهر های کشور که بسیار دارای چاله می باشد را دلپذیری کرده است. در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها به خوبی جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.
انجین این موتور مجهز به یک اگزوز تمام فلزی از جنس آهن بوده که به واسطه رنگ مشکی نسوز پوشیده شده است. در انتهای اگزوز یک خمره مخروطی شکل قرار دارد که به دلیل حرارت بالای اگزوز و همینطور زیبا سازی آن به واسطه یک سپر تماما فلزی پوشیده از لعاب استیل مجهز گردیده است. میزان صدای ایجاد شده از این موتور بسیار کم است و در ترافیک های شهری اصلا متوجه نخواهید شد که موتور شما روشن است.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول موتورسیکلت پیشتاز دی 4 کاملا آنالوگ بوده و از سه بخش تشکیل شده است بخش اول در سمت راست که دور موتور و نشانگر میزان حجم بنزین در باک است و قسمت میانی که نشانگر وضعیت دنده و دنده شمار و وضعیت فلاشر ها می باشد و در سمت چپ که نشانگر سرعت و مصافت شمار رقمی وجود دارد. بر روی فذمان این موتور سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در که شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشر ها است .
قدرت و شتاب:
موتور پیشتاز دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 124.1 سی سی با توان 8.22 کیلوات و گشتاور 9.65 نیوتن متر به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و سیستم کاهنده آلودگی Euro 3 و سیستم استارت الکتریکی - هندلی و مجهز به بوبین غوطه ور در روغن با میزان مصرف متوسط اسمی سوخت 2.1 لیتر در هر 100Km می باشد.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور 11.02 اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد راننده و وزن موتورسوار قدرت واقعی آن 10.1 اسب بخار می رسد اما با توجه رده درون شهری بودن این موتور قدرت آن کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب 3% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاهش دنده به حرکت خود ادامه می دهد.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور 9.96 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 28 ثانیه صورت میپزیرد. حداکثر سرعت متوسط این موتور در جاده 93 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن در جاده با شیب 10% و وزش باد موافق 118 کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 2.6 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 3.4 لیتر نیز می رسد و با یک باک 11.5 لیتری شما میتوانید 300 کیلومتر را طی کنید.
کیفیت ساخت:
موتور پیشتاز تحت لیسانس شرکت کیم کو تایوان (TAIWAN KIMCO) با تکنولوژی و با استانداردهای بالا در چین تولید و به اروپا صادر می گردد.این مدل کلیه استانداردهای اروپایی موسوم به EEC را داراست. انجین این موتورسیکلت از نوع سی جی است که به لحاظ فنی از انواع انجین های (OHV(Over Head Valve می باشد که سوپاپ ها بروی محفظه احتراق قراردارند. از لحاظ ساختاری بین این نوع انجین ها تفاوتی وجود ندارد ولی کیفیت قطعات تشکیل دهنده انجین و مونتاژ آن بسیار می تواند در عملکرد مطمئن و کامل آن نقش داشته باشد.این محصول نسل آینده موتورسیکلت های هوندای 125 سی سی فعلی است با همان کارایی ولی با قدرت ، شتاب و سرعت بسیار بالاتر و در عین حال مصرف متعادل تر است که ناشی کیفیت بالای انجین آن می باشد و همچنین دارای ظاهری دلفریب و موجه است که می توان از آن به عنوان پدیده نو ظهور صنعت موتورسیکلت نام برد.
امتیاز قدرت 9
امتیاز شتاب 8
امتیاز کیفیت قطعات جانبی 8.5
امتیاز کیفیت قطعات انجین 9
ارزش خرید 9
امتیاز کل موتورسیکلت درون شهری Pishtaz D4 بطور میانگین
از 10 نمره 8.7
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران
سلام تو یزد نمایندگی داره؟ قطعاتش رو کجا میتونم بخرم ؟
قطعت ظاهری در بازار بسیار اندک است اما قطعات اصلی انجین و سوخت رسانی موجود است.
سلام باک موتور D4میخواستم
سلام این موتور نسخه 150 و 200 در حال حاضر موجود است، ولی در شهر ما نمایندگی پیشتاز وجود ندارد، به نظر شما قطعات 200 و 150 هندا بر روی آن قابل نصب است؟
در بسیاری از قطعات آنها بله
در صورتی خرابی بنده با کبود قطعات مواجه می شوم یا نه؟
تقریبا همه لوازم بجز کایت ها در دسترس است
به نظر شما این موتور بهتر است یا 200 طرح هندا احسان؟
رده کلاس آنها یکی نیست
در حالت کلی موتور 200 طرح هندا یا 200پیشتازd4 برای مصارف شهری بهترند یا 150های آن ها؟
125 پیشنهاد میگردد
سلام نمایندگی لوازم یدکی و قطعات مشهد کجاست ؟
فاقد نمایندگی در مشهد است
سلام قطعات این موتور سیکلت کجا گیر میاد
چه قطعاتی نیاز دارید
سلام میشه خواهش کنم پاسخ بدید درباره موتور سیکلت کی ال دی۱۸۰ kld180 شرکت کبیر موتور نقد و بررسی قرار بدید یا حداقل به من یه راهنمایی کنید . موتورم مدل ۹۷ هست صدای انجین یه صدای خاصی داره که جاهای مختلف بردم نشون دادم خود نمایندگی میگه صداش طبیعیه و به خاطر انژکتوری بودنه یه تعمیرکار گفت صدای انگشتی هاشه یه تعمیرکار گفت صدای رینگ و سوپاپه به حرف نمایندگی اعتماد ندارم چون این صدا تداوم نداره یه مدت میاد بعضی اوقات کلا صدا نمیاد نرم و راحت کار میکنه موندم چکار کنم صداش بدجور آزارم میده تو سردی و گرمی موتورم فرق نداره ولی در حالت درجا یا خلاصی اون صدای تر تر خاص رو نداره ممنونم میشم پاسخ بدید یا راهنمایی کنید چند بار خواستم موتور رو باز کنم ولی همه میگن تضمینی برای درست شدنش نیست خیلی ها هم دست نمیگیرند
طرح سوال در بخش های نا مربوط پاسخ داده نمیشود، شما ابتدا مطلب "تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها" مطالعه نمایید. همچنین توضیحات شما نامفهوم است و به محل صدا و نوع صدا و چگونگی صدا هیچ اشاره ای ننموده اید و همچنین میزان کارکرد موتور و زمان شروع صدا مشخص گردیدهاست.
سلام موتور سیکلت خشک بیمه نداره؟
خیر بیمه ندارد و مشتری باید برای دریافت مدارک ابتدا موتور را بیمه و سپس به مرکز فروش تحویل دهید تا پس از ارسال به مرکز شماره گذاری مدارک موتور تحویل مشتری گردد. معمولا صدور مدارک حدود 1 الی 2 ماه زمان بر است.
مدارکی که موتور سیکلت داره چیا هستن؟؟ مرسی
کارت شناسایی، برگ سبز، سند شرکت سازنده و نهایتا کارت سوخت که پس از صدور مدارک توسط واحد شماره گذاری پس از حدود1 الی 3 ماه کارت سوخت برای مالک وسیله صادر و حدود 20 روز بعد با پست تحویل مالک می گردد.
سلام چه تچهیزات اضافه ای با موتور خشک تحویل مشتری میشه ؟
هر شرکتی متفاوت است اما معمولا همگی جعهبه ابزار و یک جفت آینه را در اختیار مشتری میگذارند
منظورم کلاه ، چادر موتور و یف ابزار و ... موتور 125 طرح هوندا رو در نظر بگیرین.
وسایل نام برده شده در سال 99 توسط اکثر تولید کنندگاه از روی موتور حذف گردیده است.
این موتور حرف نداره سه ساله داره تو پیک روزی پنج شیش ساعت میدوه زیرپام حیوونی
سلام به دوستان. من مدتی هست این موتور خزیدم. خیلی راضیم ازش. هم نرم هم کم مص ف هم خوش قیافه. من که راضیم ازش