از سال 1395 موتورسیکلتهای کاربراتوری دیگر تولید نمی شوند و جایگزین آنها موتورهای EFI یا همان انژکتوری روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 5 سال از عرضه این موتورسیکلت ها به بازار علاقمندان به موتورسیکلتها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. پس از بررسی اولین موتورسیکلت های انژکتوری در سال 1399 به دلیل تبلیغات وسیع شرکت های مونتاژ کننده و وارد کنند موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم مجددا به بررسی موتورسیکلت های تولیدی در سال 1400 بپردازیم و ببینم این تبلیغات گسترده چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس از چنین ماه انتظار با انجام چندین باره تست امروز حاصل نتایج را در اختیار شما می گذاریم. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1400 کدام هستند.
توجه:
بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا ابتدای اسفند ماه 1400 می باشد.
با توجه به نتایج حاصله عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 1400 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال موتورسیکلت ها میتوان گفت بر خلاف تبلیغات و گفته های وارد کنندگان و منتاژ کننده گان صنعت موتورسیکلت ، موتورسیکلت های EFI چندان بهبود نداشته اند و متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف در طول عمر کارکرد بخش سوخت رسانی آنها هستیم و تنها نکته مثبت این تغییر سیستم سوخت رسانی در موتورسیکلت ها کاهش مصرف سوخت، آن هم تنها 0.1 الی 0.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. لذا همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی استفاده نمائید.
کاهش چشم گیر قدرت و گشتاور در موتورسیکلتهای EFI و همچنین کاهش کیفیت ساخت قطعات در مجموع کل یک موتورسیکلت باعث گردیده است که در سال 1400 فقط از نظر کیفیت چند موتورسیلکت را به واقع برای خرید توصیه نمائیم. تنها موتورسیکلت هایی که از نظر ما میتوان برای آنها هزینه نمود را با نماد ستاره طلایی مشخص نموده ایم. هر موتورسیکلت که دارای 4 و 5 و 6 ستاره طلایی باشد را فقط توصیه می نمایم.
بهترین موتورهای 250cc:
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 تی آر کا Beneli 249 TRK |
کویر موتور کویر CRF 249 Kavir 249 CRF |
نیرو محرکه نامی 249 کیو ام Nami 249 QM |
گروه صنعتی فارس پیشرو کی ام گلد 250 Pishro Golde Qm |
جهان همتا سیکلت فلات 250 Falat 249 KTM |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا XR 249 Bermoda 249 XR |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 26 اسب بخار | 24 اسب بخار | 22 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 24.9 اسب بخار | 21.2 اسب بخار | 17.1 اسب بخار | 15.4 اسب بخار | 13.8 اسب بخار | 11.4 اسب بخار |
گشتاور: | 21 نیوتن متر | 16.8 نیوتون متر | 16.5 نیوتون متر | 14.1 نیوتون متر | 14.3 نیوتون متر | 11 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 120 کیلومتر | 116 کیلومتر | 104 کیلومتر | 102 کیلومتر | 100 کیلومتر | 100 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.7 لیتر | 3.2 لیتر | 3.1 لیتر | 3.1 لیتر | 3.1 لیتر | 2.9 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 173 کیلوگرم | 140 کیلو گرم | 139 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 134 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 | 7.5 |
ارزش خرید از 10: | 9.5 | 9 | 8 | 7.5 | 6 | 7 |
صنعتی نیرو موتور یا ماها آر 25 Yamaha R25 |
صنعتی نیرو موتور یا ماها ام تی 25 Yamaha MT25 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی آر 249 Beneli 249 R |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 اس Beneli TNT 249 S |
تکتاز موتور سوزوکی 248 جی دابلیو Suzuki 250 Inazuma |
شاهین موتور لیفان کی پی اس 250 Lifan KPS 250 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 36 اسب بخار | 36 اسب بخار | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 30 اسب بخار | 26 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 35.4 اسب بخار | 34 اسب بخار | 32.8 اسب بخار | 31.5 اسب بخار | 26 اسب بخار | 24.8 اسب بخار |
گشتاور: | 22.6 نیوتون متر | 21.7 نیوتون متر | 21.2 نیوتون متر | 21.2 نیوتون متر | 24 نیوتون متر | 22 نیوتن متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک / روغن خنک | آب خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 128 کیلومتر | 128 کیلومتر | 124 کیلومتر | 122 کیلومتر | 119 کیلومتر | 118 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.5 لیتر | 2.3 لیتر | 2.5 لیتر | 2.5 لیتر | 2.2 لیتر | 3 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 159 کیلو گرم | 158 کیلو گرم | 185 کیلو گرم | 183 کیلو گرم | 133 کیلو گرم | 150 کیلوگرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 10 | 10 | 9.5 | 9.5 | 9 | 9 |
ارزش خرید از 10: | 10 | 10 | 9.5 | 9.5 | 9 | 8.5 |
تولیدی نیرومحرکه نامی آر ایکس 250 Nami RX250 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی لیونسینو 249 Beneli Leoncino 249 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی تی ان تی 25 Beneli TNT25 |
متین خودرو زنجان زونتس 250 Zontes 250 R / S |
کویر موتور سی دو 249 Kavir C2 249 |
تولیدی نیرومحرکه گلکسی جی ایکس 250 Galaxy JX 250 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 26 اسب بخار | 26 اسب بخار | 25 اسب بخار | 25 اسب بخار | 20 اسب بخار | 18 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 24.8 اسب بخار | 24.8 اسب بخار | 24.4 اسب بخار | 24.1 اسب بخار | 19.4 اسب بخار | 16.9 اسب بخار |
گشتاور: | 22 نیوتن متر | 18.9 نیوتن متر | 18.8 نیوتن متر | 18.7 نیوتون متر | 17.2 نیوتون متر | 18.8 نیوتن متر |
گیربکس: | 6 دنده | 5 و 6 دنده | 6 دنده | 5 و 6 دنده | 5 دنده | اتوماتیک |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | آب خنک | روغن خنک | هوا خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 119 کیلومتر | 118 کیلومتر | 120 کیلومتر | 130 کیلومتر | 110 کیلومتر | 115 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 2.6 لیتر | 3.1 لیتر | 2.9 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | ABS |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 175 کیلوگرم | 155 کیلوگرم | 150 کیلوگرم | 140 کیلو گرم | 163 کیلو گرم | 120 کیلوگرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10: | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8 | 9 |
بهترین موتورهای 200cc:
نیرو موتور آپاچی نیو فیس 200 Apache New Face |
گروه صنعتی فارس پالسر 200 آر اس Pulse RS200 |
روان سیکلت روان 200 کیو ام Ravan 200 QM |
گروه صنعتی فارس پیشرو 200 کیو ام Pishro 200 QM |
نیرو محرکه نامی 200 کیو ام Nami 200 QM |
شاهین موتور لیفان KPS 200 Lifan 200 KPS |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 20 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 18 اسب بخار | 15.8 اسب بخار | 15.1 اسب بخار | 15.0 اسب بخار | 14.9 اسب بخار | 14.2 اسب بخار |
گشتاور: | 15.4 نیوتون متر | 14.6 نیوتون متر | 14.2 نیوتون متر | 14.1 نیوتون متر | 14.0 نیوتون متر | 14.1 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | روغن خنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 114 کیلومتر | 114 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر | 110 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 6 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.4 لیتر | 2.9 لیتر | 3.2 لیتر | 3.0 لیتر | 2.1 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 132 کیلو گرم | 135 کیلو گرم | 128 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 128 کیلو گرم | 135 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9.5 | 9 | 9 | 8.5 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان اچ Galexy 180 NH |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان ای Galexy 180 NA |
نیرو محرکه نامی زد وان 180 Nami Z1 180 |
سپهر خودرو سنین ای اف آی 200 Sanin EFI 200 |
نیرو موتور احسان ای اف آی 200 Ehsan 200 EFI |
گروه صنعتی کبیر کبیر کی ام 200 Kabir KM 200 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 13.2 اسب بخار | 13.2 اسب بخار | 12.8 اسب بخار | 12.4 اسب بخار | 12.4 اسب بخار | 12.6 اسب بخار |
گشتاور: | 15.2 نیوتون متر | 15.2 نیوتون متر | 12.1 نیوتون متر | 11.8 نیوتون متر | 11.6 نیوتون متر | 11.2 نیوتون متر |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 110 کیلومتر | 110 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.8 لیتر | 2.9 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 134 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 117 کیلو گرم | 104 کیلو گرم | 106 کیلو گرم | 108 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 10 | 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 10 | 10 | 9.5 | 9 | 8 | 8.5 |
ایران دوچرخ آزما ای اف آی 200 Azma 200 EFI |
ایران دوچرخ ارشیا ای اف آی 200 Arshia 200 EFI |
پاسارگاد سیکلت فارس آشیل 200 Ashil 200 |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 200 Bermoda 200 Sport |
کویر موتور کویر 200 ای اف آی Kavie 200 EFI |
متین خودرو زنجان سیوان بی ام 200 Sivan BM200 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
- | ||||||
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 11.9 اسب بخار | 11.6 اسب بخار |
گشتاور: | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.2 نیوتون متر | 11 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 105 کیلومتر | 104 کیلومتر | 104 کیلومتر | 104 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 102 کیلو گرم | 100 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 107 کیلو گرم | 124 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7.5 | 7.5 |
بهترین موتورهای 150cc:
نیرو موتور یاماها ایکس اس آر 155 Yamaha XSR 155 |
نیرو موتور یاماها اریاکس 155 Yamaha Aerox155 |
نیرو موتور آپاچی نیو فیس 160 Apache New Face |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا شکاری 150 Bermoda 150 |
گروه صنعتی فارس احسان EH 150 Ehsan 150 EH |
ایران دوچرخ XY150-10B XY150-10B |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 18 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 14 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 16.4 اسب بخار | 14.7 اسب بخار | 14.5 اسب بخار | 11.4 اسب بخار | 11.2 اسب بخار | 10.7 اسب بخار |
گشتاور: | 13.7 نیوتون متر | 13.7 نیوتون متر | 12.7 نیوتون متر | 10 نیوتون متر | 10.1 نیوتون متر | 9.5 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 102 کیلومتر | 102 کیلومتر | 106 کیلومتر | 96 کیلومتر | 96 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | اتوماتیک | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 1.7 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 3.0 لیتر | 2.3 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | ABS | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 110 کیلو گرم | 110 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 108 کیلو گرم | 110 کیلو گرم | 104 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 8.5 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 10 | 10 | 9.5 | 8 | 8 | 8 |
بهترین موتورهای 125:
گروه صنعتی فارس تیزتک 125 سی در آی Tiztak 125 EFI |
اصفهان سیکلت سوپر جترو 125 Jetro 125 EFI |
نیرو محرکه نامی 125 سی در آی Nami 125 EFI |
صنعتی کثیر رهرو 125 EFI Rahro 125 EFI |
گروه صنعتی فارس پیشرو 125 سی در آی Pishro 125 CDI S |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 Zomorod 125 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.2 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 9 اسب بخار | 10 اسب بخار | 9.7 اسب بخار |
گشتاور: | 9.1 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | هندلی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 98 کیلومتر | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر | 92 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 دنده | 5 دنده | 4 و 5 دنده | 2.6 لیتر | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 4 دنده | 2.6 لیتر | 2.5 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 96 کیلوگرم | 98 کیلو گرم | 97 کیلو گرم | 98 کیلو گرم | 100 کیلوگرم | 99 کیلوگرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | ندارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 8.5 | 9 | 8.5 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8.5 | 8 |
شاهین موتور لیفان 125 سی در آی Lifan 125 CDI |
نیرو موتور شیراز احسان 125 سی در آی Ehsan 125 CDI S |
کویر موتور کویر 125 Kavir 125 CDI |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 Zomorod 125 CDI |
شاهین موتور لیفان 125 PK Lifan 125 PK |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 125 سی اسپرت Bermoda 125 CDI S |
|
---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9.8 اسب بخار | 9.7 اسب بخار | 9 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.6 اسب بخار |
گشتاور: | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر | 7.8 نیوتون متر | 7.6 نیوتون متر | 8 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | هندلی | الکتریکی | الکتریکی | هندل |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 90 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 4 دنده | 5 دنده | 4 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 1.8 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسک | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 105 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 99 کیلوگرم | 98 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8 | 7 |
لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99 بهتر از مدل های 1400 آن می باشد و موتورسیکلت های انژکتوری مدل 1400 پس از طی مصافتی تقریبا بین 12000 الی 15000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده (بجز آنهایی که 6 و 5 ستاره اند) که نسبت به تست های قبلی که سال 1399 پیش گرفته شده بود نشان از کاهش راندمان عملکرد دارند و میتوان گفت شرایط تحریم ها، افزایش فشارهای وارده بر شرکت های موتورسیکلت سازی بر رعایت استانداردهای بیشتر در زمینه استفاده اجباری از سیستم های سوخت رسانی EFI و همچنین افزایش نرخ ارز و ... باعث کاهش سطح کیفی موتورسیکلت ها گردیده است.
به جد توصیه میگردد اگر موتورسیکلتی با امتیاز زیر 4 ستاره را خریداری کرده اید با آن به هیچ عنوان مسافرت های با مصافت بیش از 300 کیلومتر نرود. احتمال بروز نقص فنی در موتورسیکلت های EFI با امتیاز کمتر از 4 ستاره در مصافت های بلند بسیار زیاد می باشد.
نکته مهم و جالبی در زمان بررسی با آن مواجه و باعث تعجب بود، افزایش دمای بالای انجین همگی حداقل بین 10 تا 15 درجه بالاتر از مدلهای قبلی خود کار می نمودند و موتورسیکلت های کاربراتوری همچنان دارای دمای پایین تری نسبت به تمام انژکتوری ها هستند. در اکثر موتورسیکلت های تست گرفته شده (بجز آنهایی که 6 و 5 و 4 ستاره اند) پس از طی حدود 5000 الی 7000 کیلومتر با آسیب شمع یا طی حدود 1600 الی 2200 کیلومتر با کاهش سطح روغن به دلیل افزایش دمای انجین مواجه شدند به همین منظور در موتورسیکلت های انژکتوری باید حداکثر پس از طی 1800 کیلومتر حتما روغن موتور تعویض گردد. زیرا دمایی بالای انجین باعث تخریب مولکولی روغن میشود.
توجه دمای بالای انجین در فصل گرم سال بررسی شده و ممکن است در فصول سرد مشکلی برای روغن به وجود نیاید. توصیه میشود برای فصول گرم از روغن با توان حرارتی 20W/50W که توانایی کارکرد در درجه دماهای بالا را دارد استفاده شود.
همچنین بر روی این موتورسیکلت ها اقدام به فعال نمودن سیسم استارت دزدگیر (سیم رنگ آبی) نموده و همچنین با اعمال تغییرات در سیستم روشنایی موتورسیکلت با استفاده از لامپ های Osram متوجه شدیم اکثرا موتورسیکلت های برند ایرانی با نقص در عملکرد ECU یا با سوختن فیوز مواجه میگردند. این امر نشان میدهد که بخش ECU در موتورسیکلت های EFI بازار ایران بسیار به نوسانات ولتاژ در مدار حساس است و هر گونه اعمال تغییرات در مدار برق این موتورسیکلت ها میتواند منجر به خاموشی موتورسیکلت و توقف آن گردد.
در زمان بررسی تغییرات میزان تاثیر جریان کشیده شده از مدار متوجه شدیم استفاده از شارژرهای USB چینی بی کیفیت در این موتورسیکلت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ECU گردیده و موتورسیکلت با ریپ زدن مواجه میگرد
منبع: باشگاه موتور سواران ایران
با درود؛میخواستم اگه بتونم یک انجین خوب روی ایژ روستا سوار کنم که قطعه و تعمیرکارش اذیت نکنه شما چه پیشنهادی میدین؟
انجیل تریل
متاسفانه ایژ با وجود چهره جذاب،ساید کار دیدنی،دبل اگزوز بودنش؛اما مثل باقی محصولات روسی تو ایران جواب نمیده!
سلام خسته نباشید باک موتور سی جی طرح چراغ گرد چه مارکی رو پیشنهاد میدین
به هیچوجه گول تبلیغات وتظاهرشرکت های منتاژ کننده را نخورید من احسان 200 خریدم مدل 402 تو دورموتور پایین از همون ابتدا موتور دل میزنه تا الانم 2 میلیون خرج سیستم برق وانژکتورش کردم ولی هنوز درست نشده
سلام برای شغل پیک موتوری قصد خرید یک موتور طرح هندا صفر دارم میخوام یک موتور با کیفیت و عمری صفر بخرم در رابطه با حجم موتور و مارک لطفا پیشنهاد بدین ممنون میشم
سلام خساه نباشید موتور ۲۰۰ مدل ۱۴۰۲ همتاز بهتر هست یا تیزپر توس؟
همتاز پیشنهاد میشود
سلام ببخشید بین موتور هندا۲۰۰باسل صفر و هندا ۲۰۰skzسپهر خودروکدام از لحاظ فنی وکیفیت قطعات بهتره
چندان تفاوت محسوسی ندارند
سلام علیکم. موتور سیکلت 200 کبیر بهتره یا 200 کویر
کبیر ارجحیت دارد
سلام کویر ۲۰۰بهتره یا احسان، نیکتاز؟؟
پیشنهاد میشود احسان، کویر و سپس نیکتاز را انتخاب نمائید
سلام یه سوال داشتم بین هندا 200 کویر و نیرو موتور(احسان) کدوم بهتره اونم الان!.. مدل 1402 منظورم از نظر کیفیت مونتاژ و قطعات؟
از نظر کیفیت مونتاژ احسان ارجحتر است و از نظر کیفیت قطعات تقریبا یکسان هستند
سلام 200کثیر مدل ۹۵ خشک چطوره؟
برای زمان خودش خوب بود